100 ÅrsFest.

Har bloggat dåligt det senaste och anledningen till det är för att jag
har haft mycket för mig det senaste. Igår firade jag, Elin, Anna och
Karro våra födelsedagar med en hundra årsfest som ägdes rum i
Volvohuset i Skövde. Det har varit mycket förberedelser och eftersom
att jag är ett kontrollfreak så är det mycket som snurrar i huvudet både
dag och natt. I fredags var vi och handlade all mat och lagade ihop
en pastasallad till ca nittio personer, det blev väldigt mycket mat kan
jag säga.


  

Så var det äntligen lördag, dagen som vi alla längtat över länge men
också svettats över. Hur ska alla få plats, räcker maten, kommer alla
att ha roligt, ja ni förstår, man vill ju att alla ska vara nöjda, belåtna
och gå ifrån festen med ett leénde på läpparna. På dagen dukades
det och gjordes fint inför kvällen, hem några timmar för att svira
om till finkläderna.

Klockan slog sju och gästerna droppade in en efter en, presentborden
fylldes, det bjöds på bål och mingel innan maten. Allt gick väldigt bra,
maten smakade gott, drycken flödade och alla verkade glada. Vi hade
även ett liveband som spelade, All Star Covers, jätte duktiga killar som
fick hela huset att gunga.

  
  
  

Senare på kvällen fick jag mig en rejäl överraskning, satt vid bordet
och pratade med några vänner då jag blev kallad till scenen där mina
kära jobbarkompisar står uppradade. Förstod va som va på gång, blev
så rörd och tårarna rann. Mia läste upp ett fint tal som de hade skrivit
ihop och avslutade med en sång, "En tuff brud i lyxförpackning". Hade
ingen aning om detta och kunde verkligen inte tänka mig att de skulle
hitta på något sådant, väldigt fint gjort <3

  
Hade en fantastisk kväll, en kväll att minnas. Fick så många fina presenter
som jag tänkte visa någon dag i veckan. Tack till er som förgyllde vår
födelsedagsfest. Kram / Frida

Kommentarer
Postat av: Mamma

Vad härligt att allt blev lyckat!!

Fint minne att bevara, som du kan tänka på..kram

2011-09-18 @ 21:57:35
Postat av: Mamma

Vad härligt att allt blev lyckat!!

Fint minne att bevara, som du kan tänka på..kram

2011-09-18 @ 21:58:06
Postat av: Moster

Åh va kul,ble la ja rörder här mä när jag läser om dina jobbarkompisar...Kul verkligen! Kramis Gunilla

2011-09-19 @ 12:01:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0