Höstmys.

Då var det måndag igen och vi är inne i sista veckan i oktober,
snart närmar sig julen. Som jag längtar efter att få ställa upp
mina ljusstakar, pynta och pyssla.

Har jobbat idag, full fart som vanligt och timmarna springer iväg.
Vi bakade våfflor till kaffet i eftermiddags vilket var väldigt
uppskattat av både boende och personal.

Efter jobbet tog jag tag i sådana saker som man gärna "sopar
under mattan". Men förr eller senare måste man ta tag i det
och det är väldigt skönt när det är klart. Tog också en skön
promenad i höstmörkret, tycker det är så mysigt när det
börjar mörkna ute.

Nu har jag krypit ner i soffan under en filt och ska börja skriva
på ett cv, fick syn på ett jobb som jag skulle kunna tänka mig.
Trivs väldigt bra på mitt jobb med goá jobbarkompisar men
äldrevården är slitsam och tuff. Vill gärna jobba med personer
som har en utvecklingsstörning, det var därför jag utbildade
mig. Så jag ska pröva att söka jobbet så får man se.

Kram / Frida


Kommentarer
Postat av: Mamma

Det låter spännande med nytt jobb.. Ja sök nu när du är ung så lätt att bli kvar på samma ställe annars...Längtar jag med att få sätta ljus i fönstren..

2011-10-24 @ 21:21:25
Postat av: Gunilla

Ja men då har du haft fullt upp förstår jag.ja söka nytt jobb ska du inte vara rädd för,visst är äldreomsorgen tuff för både personal o gamla...Lycka till säger moster då...ja många hos mej idag som gillade sakerna jag fick av dej,tack igen Frida! Ha det gott vännen Kramis Moster

2011-10-24 @ 22:24:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0