<3

Det som drabbar alla andra har drabbat mig. Det som man läser
om i tidningen och hör på nyheterna, en olycka som inte borde ha
hänt. En människa som har hela livet framför sig drabbas av en
hemsk olycka.

Det känns som att jag lever i en bubbla, livet lever vidare men jag
står kvar och förstår inte, jag förstår inte vad som har hänt eller
rättare sagt, jag vill inte förstå. Hur kunde det bli så? Varför?

Jag hoppas på att få vakna ur en hemsk mardröm.

En person frågade mig idag om jag aldrig har varit med om att förlora
en person förut, anledningen var att jag var så ledsen och inte klarade
av att sitta med på minnesstunden. Jag har förlorat äldre personer som
har stått mig nära, det har varit väldigt jobbigt och de är saknade. Denna
situationen känns mer smärtsam, en otroligt fin och glad person som hade
hela livet framför sig med allt vad det innebär. En olycka sker och allt tar
slut, bara sådär. Smärtsamt.

Många kan tycka att man inte ska skriva om det som jag skriver om nu
öppet i en blogg, men jag nämner inga namn. Jag har alltid haft svårt för att
prata om känslor och sorg, ett tungt ämne. Därför är det så skönt att få skriva om
det, lätta sitt ledsna hjärta.

Kram / Frida


Kommentarer
Postat av: Therese

Stor kram till dig Frida ♥

2011-03-16 @ 21:06:47
Postat av: Elin

<3 tänker på dig!

2011-03-16 @ 21:09:27
Postat av: Nelly

<3

2011-03-16 @ 21:31:32
Postat av: Mamma

Det är bra Frida att du gör av med känslor

någon väg, antingen prata eller skriva..Kram

2011-03-16 @ 21:36:41
Postat av: Malin

Kärlek <3

2011-03-16 @ 21:46:48
URL: http://rosalilja.blogspot.com
Postat av: Gunilla

jaa Lilla gumman...förstår dej precis! men va bra det är att gråta då eller prata...gör nåt utav det Frida! Ja man har ju genom åren varit med om detta hemska några gånger o man som du beskriver,lever i en bubbla Stor varm kram från Moster

2011-03-16 @ 22:21:19
URL: http://www.gunillasljusglimtar.blogspot.com
Postat av: Ida

Vi glömmer ibland att döden är ju lika naturlig som att födas. För så är det ju. Bra att du lättar på trycket. För ut måste det. Nån gång. På ett eller annat sätt.



Kram på dig!

2011-03-17 @ 10:04:47
URL: http://www.idasaidas.blogspot.com
Postat av: Anonym

Tänker på dig gumman!

2011-03-17 @ 13:21:44
URL: http://nufflan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0