1:a Advent.

Idag är det 1:a advent och jag har städat och pysslat här hemma hela
dagen. Jag älskar julen och allt som har med julen att göra, många
väntar med att ta fram sina tomtar och sätta fram granen tills närmare
julafton men jag tar fram allt samtidigt. Det är nu i december (snart)
som det är som mysigast med allt pynt, sen i Januari vill man bara
städa undan allt. I år gjorde jag min egna adventsljusstake som jag
blev väldigt nöjd med, självklart går den i prickigt.


Ljusfatet Coop Forum 99:-, Prickiga bandet Förr 25:-, Blockljusen Rusta
4 st för 59:-, Mossa Rutans interiör 25:-, Sifferbrickor Rutans interiör 49:-.

I eftermiddags gav jag mig ut i snöstormen och gick hem till familjen för
en 1:a advents fika, mys. Ikväll var det tänkt att Elin, Anna och Karro
skulle komma hit för adventsmys och bingolotto men pga vädret så
kan Anna och Karro inte ta sig hit. Så det blir jag och Elin som får
ta hem storkovan på bingolotto.

Resten av helgen har varit lugn och mysig, blir väldigt mycket mys
i min blogg men jag gillar mys. I fredags lagade Andreas mat åt
mig och vi hade en mysig kväll med tända ljus framför tvn. I
lördags åkte jag och mamma till mysiga Lidköping, älskar den
staden speciellt nu i juletid. Hittade några julklappar och pynt.
På kvällen åkte vi till Gudhem och tillbringade kvällen hos min
kusin Thess med familj. Planerade även inför Sälen resan, som
jag längtar!

Nu ska jag vänta in Elin för en myskväll, hoppas på att det ska sluta
snöa så att jag kommer iväg till jobbet imorn. Puss & Kram

Kommentarer
Postat av: Gunilla

...Visst är det härligt att skriva om mys i juletid!! hoppas ni vinner,"ring maj då hööru"

2010-11-28 @ 19:16:05
Postat av: Mamma

Ja du är en riktig mys Frida! hoppas det lugnar sig med snön så du kommer till jobbet. kram kram

2010-11-28 @ 19:16:59
Postat av: moster

Åh va ljusen såå billiga på Rusta! Du ska väl inte in till stan innan jag dyker upp på onsdag till mamma va?Har köpt för korta ljus...kramis Moster

2010-11-29 @ 17:31:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0