Underbara Helg.

Jag har verkligen varit jättedålig på att blogga de senaste, haf haft
bloggtorka och sen har jag helt enket inte hunnit. Det har varit mycket
den senaste tiden. Planering och fixande inför Pontus student och bal och
även mosters hemliga bröllop som inföll samma helg. Så ni kanske förstår
att jag har haft mycket och jag är inte den som bara vill göra det nödvändigaste
utan vill göra lite extra och då blir det ju såklart extra jobb. Innan nån kommenterar
nåt så ska ja säga att jag inte varit tvingad till att hjälpa till med något utan har velat
det själv eftersom att jag älskar sådant. Så det har varit mycket men det största problemet
var att hitta en fin klänning till mig själv, eftersom att jag nu har gått ner 16 kg så ville jag
ju självklart ha en fin klänning på mig. Och tillslut så hittade jag en jättefin som jag är väldigt
nöjd med. Sen har jag pillat ihop varsitt album till Pontus & GunillaGöran med kort och texter,
vilket har tagit mycket tid men så himla roligt att ge bort, personligt. All tid jag lagt ner på alla
förberedelser har verkligen varit värt det för Ååååhhhh vilken underbar helg jag har haft.

I fredags var det dags för studenten, gick upp vid halv sex för att köra Pontus till champagne-
frukosten och sedan var det full fart med förberedelser. Klockan tolv var det dags för utspringet
och det var en glad och lullig bror som kom utspringande, vilken lycka. Därefter kortegen och
Pontus va såklart den som utmärkte sig mest med sin manliga neger barbara, haha, men han
hade ju iaf roligt. Sen var det studentfest med fullt hus, trevligt.

     
   

I lördags var det äntligen dags för det hemliga bröllopet, för ungefär 6 månader sedan
så berättade min moster och Göran att de skulle gifta sig och frågade om mamma och pappa
ville vara vittnen. Bröllopet skulle ske på Görans födelsedag, dagen efter Pontus student, lite
typiskt men det gick bra. Efter studenten i fredags så fick jag skjuts ut till deras stuga Gläntan
där bröllopet skulle hållas för att hjälpa till med dukningen och mosters naglar och hår. På lördags
förmiddagen kom prästen och min familj, tom Pontus hade orkat sig upp efter en hård natt, men
som han sa "vilken jävla dålig planering med bröllop dagen efter min student", haha. Solen sken
och vigseln hölls på verandan, så himla fint. På eftermiddagen kom Gunilla och Görans barn med
familjer för att fira Göran på hans födelsedag men det var ju mer än så, det var väldigt roligt att se
allas reaktioner då de förstod att de hade gift sig. Det blev en väldigt trevlig kväll med god mat och
tårta, tipspromenad och trevligt sällskap.

   
   

Igår var det dags för Pontus att gå på balen, innan de skulle åka iväg så åkte vi ner till sjön
här i Skultorp för att ta lite kort på han och bilen. Blev jättefina kort, han var så himla stilig
och fin i smokingen, då va jag en stolt storasyster kan jag säga. Balen hölls på billingehus 
och som vanligt var det fullt med folk men vi fick en bra plats vid röda mattan och vi fick smita
igenom så vi fick stå längst fram då Pontus och Emilia kom fram. Och det första Pontus säger
högt och tydligt då han kliver på röda mattan, "vart är mamma?", snacka om mamme-dink, haha.
 
      
 


Jag har haft en helt fantastisk helg som jag aldrig kommer att glömma.
Nu när allt är över och jag har börjat koppla av så blir jag ju såklart
sjuk, har ont i halsen, snuvig och feber. Hoppas att det inte bryter ut
ordentligt utan vänder och blir bättre.
Tack till alla som förgyllt min helg <3
Puss&Kram


Kommentarer
Postat av: Ida

Jösses, vilken helg! = ) Men den låter underbar. Mycke kärlek & lycka förstår jag. Å det kan man aldrig få för lite av.

2010-06-07 @ 20:48:15
URL: http://idasaidas.blogspot.com/
Postat av: Malin

Kul att få ett blogg inlägg utav dig Frida, det har varit efter längtat. Super stor kram för viktnedgången, visste inte att det hade hunnit att bli så mycket :) KUL! Bröllopet verkar ha blivit toppen, lika så studenten.

Kram / M.

2010-06-07 @ 21:16:58
URL: http://rosaliljan.blogspot.com
Postat av: Gunilla

JAA säger bara det Frida! Du har verklign fixat o donat till broders student o bal o Mosters hemliga bröllop!Är såå glad för det fina albumet vi fick som du säkert(Vet hur lång tid det tar)haft möe jobb me! Å sen ALLT annat som du ordnat,skylt,bröllopsvalsen!!!ja mycket hjälp oxå av dej,därför moster var fin! Puss Moster

2010-06-07 @ 21:20:24
Postat av: Gunilla

Ja du ÄR otrolig Frida! Å jag vet att ingen tvingar dej utan du är bara sån,gener från moster! Det är väldigt kul att greja med allt sånt....Vill ändå bara tacka dej för allt du gjorde för oss två.Albumet är så skoj så jag blir rörd bara jag tittar i det! Bröllopsvalsen du fixa med,skylt,ja o att moster inte skulle se ut som en kråka fixa du oxå med!! Tack igen....Puss från moster

2010-06-07 @ 21:25:55
Postat av: Gunilla

Blev två kommentarer men det är du värd...hihihihihi gick ju inte skicka det första först!! puss

2010-06-07 @ 21:27:02
Postat av: Anonym

Ja jag säger det samma,DU är verkligen helt otrolig!!!! Du hade fixat å gjort allt såå bra!! Du har nog fått min mammas gener å jag ärvt utav din mamma,tror du inte det?? Stor kram till dig.

Nu tycker jag att du bara ska njuta av din lediga tid....Kram Kusin Tess

2010-06-08 @ 21:26:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0