Min Jul.

Har haft en liten bloggpaus i några dagar då jag har haft fullt upp med
att fira jul. Kvällen innan julafton tillbringades hemma hos familjen med
några vänner till dem, uppesittarkväll.

Julaftons morgon gick vi upp tidigt för att kolla på det sista avsnittet av årets
julkalender och öppna paketen i strumpan. Trots att jag är 24 år fyllda så tycker
jag det är mysigt att följa julkalendern om den är bra och att få paket i strumpan.
En tradition sen jag var liten.

Sen blev det julstök för fullt då det väntades gäster, första julen som skulle firas
hemma hos oss vilket blev väldigt lyckat. Fullt hus med gäster, barn som springer
runt, god mat och trevligt sällskap. Det är så det ska vara. Vid tre tiden fick jag
avvika för att åka och jobba några timmar, det gick bra då jag väl kom till jobbet
och timmarna gick fort. Väl hemma igen blev det julklappsutdelning, fick massa
fina och bra paket. Men lika roligt som det är att få paket är det att ge. Vid elva
på kvällen var det midnattsgudtjänst i Sjogerstads kyrka som mamma gärna ville
gå på, så vi åkte dit vilket var väldigt mysigt. Julstämning.

Juldagen blev en slappardag, jag njöt av att inte behöva åka och jobba,
strosade runt i pyjamas till klockan sex på kvällen, kollade på julfilmer
och hade det riktigt slappt och skönt. På kvällen firade jag och A
"julafton" ihop, fick ett jättefint paket.

Annandagen jobbade jag och nu har jag varit ledig två dagar, det går
alltid så fort då man är ledig. Varit inne en sväng och kollat rean,
gjort några fynd. Ikväll har Elin, Karro och Anna varit här, lagade
mat, tjattrade och kollade film. Mys.

Har haft en underbar jul, bjuder på några bilder...

    
  
   

Puss & Kram


Kommentarer
Postat av: Moster

Kul att få se lite av eran jul! Mysigt det är hörru... Kramis

2010-12-29 @ 16:05:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0