Tungt

I måndags kom en av de dagarna som man helst önskar att slippa,
men livet har sin gång, tyvärr. Mamma och Farmor va hos Greta hela
förmiddagen, hon va stabil och sjuksköterskan trodde hon skulle
överleva minst en natt till. När pappa kom dit på eftermiddagen, satte
han sig hos henne, höll i hennes hand och det tog inte mer än 2
minuter så somnade hon in. Lilla gumman. Det va precis som om att
hon låg och väntade på att pappa skulle komma. Jag tror faktiskt på
att det kan vara så. Det va otroligt jobbigt när pappa ringde och berättade,
hon va en speciell liten gumma, så rolig och gó. Men det va skönt för henne
att hon äntligen fick somna in, sen hennes man dog så tappa hon gnistan
precis.

Vila i Frid Greta <3

Igår skulle jag ha jobbat inne på hennes avdelning men ja kände att ja inte skulle
klara av det så jag fick vara ledig för min chef, snällt. Har mest bara varit hemma
och tagit det lugnt. Njutit av det underbara vädret.

Ska jobba ikväll, vi har vårfest för de boende och för personalen så det ska bli trevligt
hoppas ja. Känns lite tungt men det ska förhoppningsvis gå bra.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej Frida!
Får beklaga sorgen. Jag tänkte inte på att det var Greta på B som var din annhörig. Förstår att det känns tungt.

Jag tror som du, hon väntade in din pappa så att hon fick säga hej då.

Kram Ida

2008-04-23 @ 17:45:49
Postat av: Anonym

Hej Frida!
Får beklaga sorgen. Jag tänkte inte på att det var Greta på B som var din annhörig. Förstår att det känns tungt.

Jag tror som du, hon väntade in din pappa så att hon fick säga hej då.

Kram Ida

2008-04-23 @ 17:46:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0