Recept.

Ska dela med mig av ett recept på en kasslergratäng som jag
prövade idag. Googlade runt på olika recept och hittade detta,
mycket gott och enkelt. Roligt med lite nytt för visst gör man
ofta samma mat, så är det hemma hos oss iaf.

500 g kassler
3 paprikor (gärna i olika färger)
2 1/2 dl matlagningsgrädde
2-4 vitlöksklyftor
1/2 tsk salt
1 krm kajenpeppar (jag tog mer, efter smak)
50 g riven ost

Skär kasslern i tunna skivor.
Skölj paprikorna och strimla dem.
Lägg paprikan i botten på en ugnssäker form,
fördela kasslerskivorna ovanpå.
Krydda grädden med pressad vitlök,
salt och kajenpeppar.
Häll grädden i formen och strö på osten.
Gratinera i ugnen på 225 grader i ca 15 min.
Denna gratängen är till 4 portioner.

Gott med ris till men till mig blev det ugnsgratinerade
grönsaker a´la GI. Lycka till!


 


Kommentarer
Postat av: Mamma

Mmm det ser jättegott ut.. måste jag pröva:)

2011-11-02 @ 21:22:35
Postat av: Anonym

haha, vad kul.. brukar göra precis den där gratängen - den är megagod!

2011-11-02 @ 21:48:54
URL: http://nufflan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0