Recept.

Ska dela med mig av ett recept som jag fick av en jobbarkompis
på falsk fläskfilé. Jag och Andreas lagade det för några dagar sedan
och det var väldigt gott och enkelt att tillaga.

Falsk fläskfilé

1 kg färs
3 msk aromatkrydda

Blanda och rulla, färsen delas i 1 1/2 cm bitar.
Brynes i stekpanna.

3-4 lökar
2 burkar champinjoner (jag tog färska)

Bryn löken med svampen.

Lägg hälften av lök och svampblandningen i en form,
lägg på filén i ett lager kött. Lägg på resten av lök och
svampblandningen.

2 burkar creme fraiche franska örter
4 dl grädde (funkade lika bra med 15% matlagningsgrädde)
Soja

Blandas och slås över, in i ugnen i ca 20 min i 225 grader.

Vi halverade receptet, det räckte och blev även över till matlådor.
Som tillbehör hade vi färsk pasta men också väldigt gott med
pressad potatis.

Mycket god festmåltid, lycka till :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0