Födelsedagstal.

På min 25 års fest överraskade min moster med ett tal som hon
knåpat ihop till mig. Hon är bra påhittig min moster <3 Tänker
bjuda med mig av talet till er.

"FRIDA, ett antal veckor har moster suttit och lurat och klurat
och skrattat och haft det skoj. För att få ihop en berättelse om
självaste FÖDELSEDAGSBARNET.
Det var skoj att leta ord på bokstaven F, som var själva ide´n.

Frida 25 år femtonde /10 -2011.

Frida, fallera fallera, får fina födelsedagspresenter!
Fast förhållande, förlovad, förälskad framförallt,
framtidsfilosoferar.
Fast jobb, falköpings kommun, fast flytande, flexibel,
Frida får finanser faktiskt!

Frida favorit förstås.

Familjär, förvisso får Frida föda familjen finansiellt?
Frida fasiken första fyllan?
Firar fruntimmersveckan förstås, fika framförallt.
Fotar fina foton, framförallt fina fastighetsfoto...

Facebookar...

Fantastisk filur, festfixare, förmodligen förenklat för
familjen. Frida fyndar fiffiga fynd.
Fnittrar, fnissar, förmodligen för födelsedagstalet...

Fyller frys, färska fina fataliteter.
Frida frälst, förför fågelholkar fadders familj.

Frida först fröken, fruga förhoppningsvis...
Fjunig familjemedlem får framförallt fridfulla föräldrar...
Frida får flerfjuniga familjemedlemmar, fritt fram för
fostring, förlikning, fruktration.

Fnittriga fadder får förhoppningsvis förverkligat Fridas
framtidstro!!

Fyrfaldigt leve för Frida..."


Kommentarer
Postat av: Gunilla

Hahahaha men frida tog du med det här,va kul!!! Visst är jag påhittig va! vem är lik vem tro!!Kramis Moster

2011-11-03 @ 16:54:06
Postat av: Mamma

Jaa en härlig dikt.. Det är jag inte lik syster med i alla fall..kram

2011-11-04 @ 20:09:58
Postat av: Gunilla

Jaa du Babs det är inte för sent ÄN serru...♥

2011-11-04 @ 23:02:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0