Hemmafru.

Idag har jag känt mig som en hemmafru från det att jag steg upp imorses,
gick upp strax innan nio och satte mig på motionscykeln och kollade på
nyhetsmorgon. Var menningen att jag skulle ha tvättat idag men jag såg
fel på datumet så får vänta tills på torsdag, suck. Började istället med att
damma, dammsuga och rensa här hemma. Åkte iväg till affären för att
posta tradera paket och handla, vidare till soptippen och slängde tidningar
och reklam. Hem och började baka två sorters kakor och en köttfärslimpa.
Nu har vi nyligen ätit mat och jag har satt mig i soffan för att läsa lite
bloggar med en kopp thé, skönt efter en effektiv dag.




Hittade receptet på köttfärslimpan på internet och tänkte jag skulle dela med mig
av det, väldigt enkelt, väldigt god och saftig.

Ca 500 g Nötfärs
2 dl créme fraiche (gärna 5%)
Bacon
Hackad lök
Salt och peppar

(Jag blandade också i ett ägg och 3 msk ströbröd, ej nödvändigt)

Sätt ugnen på 175 grader
 Blanda ingredienserna väl
Forma till en limpa
Linda in den i bacon
 Lägg på en smord plåt
 In i ugnen i ca 50 minuter

Låt smaka!

Kram / Frida


Kommentarer
Postat av: Gunilla

Det såg gott ut Frida! Då har du fått lite gjort verkligen! Fynd med cykel där...Puss o Välkommen i morgon♥

2011-02-22 @ 20:45:15
URL: http://www.gunillasljusglimtar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0