Syster <3

Fick en utmaning av min moster i hennnes blogg för några dagar sedan då jag
ska berätta om en betydelsefull person i mitt liv. Har många som betyder väldigt
mycket för mig men har valt att berätta om min älskade lillasyster som dagen till
ära fyller tretton år.

Kommer ihåg den dagen då mamma och pappa bertättade för mig och Pontus
om att vi skulle få ett syskon till, var väl sådär måttligt road över det just då.
Hade velat ha ett till syskon mycket tidigare, skulle fylla tolv år två månader
efter att Nelly skulle födas.

Månaderna gick och dagen kom då vårt syskon föddes, alla trodde på en pojke
utom jag, jag trodde och hoppades på en liten flicka. En flicka blev det till min
stora glädje, jag blev som en liten mini mamma efter att Nelly hade fötts. Jag
bytte blöjor, matade, passade och lekte med henne. Att det skiljer tolv år på
oss kan man inte tro, vi umgås mycket och har väldigt roligt ihop <3 Min
syster och bror betyder otroligt mycket för mej, älskar er!

"Att ha två mindre syskon blir ibland lite tyngre,
men jag har egentligen inget emot att de är yngre.

För på dem kan man alltid skylla,
ja, det är den funktionen de som yngre ska fylla"

Helgen är över och jag har haft det trevligt med två besök på matfestivalen, kan
säga att det inte är som det var då man var sjutton år. Men det är ändå trevligt
att gå runt bland tälten och smaka på maten och kolla på allt folk. Har också
jobbat extra i Skultorp ihelgen.

En ny vecka att se fram emot, är lång ledig från mitt jobb tills fredag kväll vilket
är skönt. Idag har jag varit inne och tränat på Friskis och i eftermiddag har jag
firat söta syster på födelsedagen.

            

Kram / Frida





Kommentarer
Postat av: Mamma

Vilka fina ord du skrivit frida!! Jag vet att du inte gillat åldersskillnaden, men har blivit bra ändå.

2011-08-29 @ 21:10:22
Postat av: Moster

hej Frida! DET var fiint skrivet om lellasyster...Visst var väl det nåt fantastikt att få rå om ens lillasyster sådär...Jag har ju upplevt samma som du!Får ni det som mamma o jag så säger jag bara FUN!! Kramis Gunilla

2011-08-30 @ 06:35:02
Postat av: Therese

Vad fint skrivet Frida♥

Kram!

2011-08-30 @ 09:33:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0