Recept.

Min kusin Theresé tipsade mig om ett recept i förra veckan
på en Kyckling/pastagratäng. Åt den hemma hos mamma i
helgen och den va väldigt god, helt i min smak. Enkel
att tilllaga, snabb och som sagt, god! Gjorde den nu
ikväll för att frysa in i matlådor, den är för 4 portioner
men blir mycket mer än så.

Tänkte dela med mig av receptet här.

1 Grillad kyckling
1 Liter kokt pasta (fjärilspasta)
1/2 Skivad purjolök
2 Dl matgrädde
2 Dl turkisk yoghurt
1 Liten burk tacosås
2 Dl riven ost
Salt/Peppar

Koka pastan, rensa kycklingen och skär i lagom
bitar. Skär upp purjolöken och blanda ihop allt
förutom osten i en bunke. Lägg ihop blandningen
i en form och strö över osten. 20 min i ugnen
i 225 grader.

Serveras med en god sallad =)



 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Ja den var jättegod.

2010-09-19 @ 21:07:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0