Recept.

Ska tipsa om ett recept på en jättegod paj som jag bjöd på
när vi hade överraskningsmiddag för mamma och pappa
och även då min moster va här. Den blev väldigt omtyckt.

Ingredienser

Pajdeg:
3 dl vetemjöl
125 g margarin
3 msk vatten

Fyllning:
300-350 g bacon, finskuren
1,5 purjolök, fint hackad
0,5 gul paprika, hackad
1 röd paprika, hackad
Champinjoner, färska eller på burk, skivade
2,5 dl crème fraiche
Ca 1 dl riven ost
Pajdegen:
Mät upp mjölet i en skål och tillsätt det kalla margarinet och vattnet. Arbeta samman till en deg.

Tryck ut pajdegen i en stor pajform och nagga botten med en gaffel. Låt degen stå kallt en stund.

Grädda botten i ugnen på 200 grader i 10-15 minuter.

Gör under tiden fyllningen:

Bryn baconet och låt fettet rinna av på hushållspapper.

Bryn svampen.

Tillsätt paprika och purjolök till svampen och bryn även detta.

Blanda ner bacon och creme fraiche men låt inte crème fraichen "smälta" utan bara precis blanda sig i röran.

Häll blandningen i pajskalet och strö över osten. Värm en stund i ugnen tills osten smält.

Serveras med en god sallad!





Kommentarer
Postat av: moster

Åh va bra Frida,tack för det receptet!den va ju såå god,ska jag göra den så smakar den inte lika bra tror jag!! Kramis

2010-11-12 @ 08:57:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0