Påbackad.

Va inne i stan på förmiddagen för att uträtta några ärenden.
Hade vart inne på apoteket vid käpplundagärde, backade ut
min bil och skulle köra ut från parkeringen då en bil backar
ut precis framför mig och jag hinner inte bromsa. Kör in i
hans baksida, gick inte fort så blev ingen stor smäll. Gick
ut för att kolla skadan och det blev repor på min bil. Den
andra föraren kommer ut, en äldre farbror och jag ringde
direkt upp pappa för att fråga vad jag ska göra. Gubben
tycker att det knappt blev nån skada och att vi ska strunta
i det och påstår att det är mitt fel. När jag säger att vi ska
fylla i försäkringspapprena så blir han arg och säger att
det tänker han då inte göra.

Då tände jag faktiskt till och blev riktigt förbannad och
hotade med att ringa polisen så det slutade med att han
fyllde i papprena. Blev riktigt förvånad över mig själv att
jag blev så arg, är inte den som blir arg i första taget och
speciellt inte på en person jag inte känner. Har man gjort
fel så får man ju faktiskt ta den smällen. Min bil är ju ganska
ny och hur roligt är det att ha repor på den eller att jag ska
behöva betala för "reperationen" själv när det är han som
gjort fel. Irriterande, men nu är iaf papprena ifyllda och jag
hoppas på att försäkringsbolaget godkänner det!



Kommentarer
Postat av: Anonym

heja dig! :D

2010-02-22 @ 17:21:01
URL: http://nufflan.blogg.se/
Postat av: n

vad tråkigt!

men men

2010-02-22 @ 18:40:08
Postat av: Ida

Helt rätt. Bra att du stod på dig!



Kram.

2010-02-22 @ 21:26:35
URL: http://idasaidas.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0