Vi hade iaf tur med vädret...

Nu har det varit dåligt med bloggande här de sista dagarna men jag
har haft mycket för mig så jag har inte hunnit. Iaf så i onsdags var det
dags för "kollo"resan med jobbet, kändes precis som om vi skulle på
kollo. Som vanligt när jag ska åka nånstans så packar jag med mig
alldeles för mycket. Det va knappt så ja fick ihop väskan.



Åkte på eftermiddagen till Kyrkekvarn vid Mullsjö där vi skulle bo,
fick två jättefina stugor med badtunna och bastu. Hade inga planer på
vad vi skulle göra, bara ta de lugnt och ha de gött. Låg i solen, grilla,
käka mat, drack och bada badtunna allihopa. Drack och sjöng, jätte-
trevligt.
 


      
 
  

Dagen efter mådde man inte allt för bra, trött och bakis. Gick upp tidigt
och gjorde sig iordning och käka frukost för att sedan åka iväg på
teknikbana. Hade med oss en ledare, gick igenom olika stationer där
vi tillsammans skulle lösa olika uppgifter, riktigt roligt. Vi paddla även
kanot och lagade mat ihop utomhus.

  
    


Efter maten va dagen slut men det var några av oss som hade bokat ridning efteråt. Jag
var en av dem, häst-rädd som jag är så tänkte jag bota min rädsla. Kom upp på hästen
utan problem men va helt vettskrämd, hehe. Satt stel som en pinne, att "gå" med hästen gick
bra, lugnt och tryggt. Men sen skulle vi självklart tullta, guuud. Jag åkte upp och ner på hästen
och tappade balansen och va väldigt nära att trilla av, de få sekunderna kunde jag se rubrikerna
framför mig "Ung kvinna ihjälsparkad av en häst". Som tur va höll jag mig kvar med hjärtat i
halsgropen, shit. Efter det stannade vi och fikade och efter fikat så gick ridningen faktiskt mycket
bättre, va mycket mer avslappnad. Men ja kan inte påstå att jag är mindre häst-rädd nu, men roligt
var det. Efter ridningen åkte vi hem efter två riktigt bra dagar, va roligt att umgås privat med alla,
blir ju bara att man ses på jobbet.

  

Kommentarer
Postat av: Elinpeeelin

haha, hästar försöker alltid undvika att trampa eller sparka på människan om den skulle ramla av, så du behöver inte va så rädd :P jag vill leka nån dag frida!

2008-05-18 @ 19:44:06
Postat av: Malin

Gud vilka härliga dagar det verkar som. Lite smått avis. Skulle vara roligt att göra nåt sånt med jobbet, men vi är så himla blandade allihop.. men vem vet!?

2008-05-19 @ 18:02:03
URL: http://malinelinkarolin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0