Gretas Begravning

Så har det varit tisdagen den 13:e maj, en dag som jag alltid
kommer att minnas som sorglig. Idag begravdes Greta, min
gammelmormor. Den goaste tant jag nånsin känt, hon va
speciell, hon va faktiskt det. Det har varit en oerhört jobbig
dag, kyrkan var värst. Bara själva stämningen i kyrkan får
mig att börja gråta. Det är hemskt. Speciellt när dom spelar
psalmerna, då faller man in i gråt... iaf jag. Känslig.


  


När begravningen var klar gick vi alla ner till församlingshuset där vi samlades
och åt god mat, tårta och umgicks och pratade. Många minnen om Greta.


  

Efter det gick vi upp till kyrkogården igen för att kolla på alla blommor som dom
lagt på graven, va jättefint.


  
  

Min faster bjöd hem oss närmsta i släkten till henne efteråt där
vi fikade återigen, inte gjort annat idag känns det som.
Kvällen har varit lugn, även fast jag inte gjort något
ansträngande idag så har jag känt mig helt slut.
Packat lite för imorn, ser verkligen fram emot
att åka iväg på "kollo" med jobbet, ska bli
underbart skönt att få komma iväg. Jag
ska ha det toppen! Ska plocka iordning
här nu, sen åker jag till Baloo och
sover där. MysPys!



Jag ler utanpå men gråter inombords

God Natt!

Kommentarer
Postat av: Elin

jag beklagar sorgen! puss

2008-05-14 @ 12:11:02
Postat av: Malin

Usch vad tråkigt, begravningar är så fruktansvärda. Visserligen har jag bara varit på morfars, men ändå. Tycker alltid att det är så svårt att förstå att de är "borta" liksom. Är det sorgen som har med ditt "jag ler utanpå...." eller är det något annat som har hänt? Ha det nu toppen på ditt "kollo" så ska vi ses när du kommer hem igen, det lovar jag! Kul att det håller i sig med Baloo, var annars längesen jag hörde att du var där... Stor Kram! / M.

2008-05-14 @ 19:09:56
URL: http://malinelinkarolin.blogg.se
Postat av: Jenny

Vad fin begravningen ser ut och va. Skönt att man får "ta farväl" ändå. Hoppas allting är bra annars Kram

2008-05-14 @ 22:33:39
URL: http://grynet86.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0